Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
Szkolenie BHP
|
Szkolenie bhp: 4, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie
|
- | Obowiązkowy |
|
Wykład: 30 Ćwiczenia: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
6 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy |
|
Ćwiczenia: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 15 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy |
|
Lektorat: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowy |
|
Suma godzin kontaktowych: 90 |
Zaliczenie z oceną
|
9 | Obowiązkowa grupa |
Suma | 304 | 30 |
Kierunek Biologia i zdrowie człowieka
Biologia i zdrowie człowieka to kierunek dla osób, które chciałyby poznać i stosować nowoczesne techniki laboratoryjne i metody badawcze związane z oceną stanu biologicznego człowieka, jak również zainteresowanych służeniem swoją wiedzą i umiejętnościami drugiemu człowiekowi, tak by wspierać go w utrzymaniu lub odzyskiwaniu zdrowia. Koncepcja studiów powstała z myślą o przygotowaniu specjalistów gotowych do działalności w zakresie: wykonywania testów diagnostycznych na materiale ludzkim, pozyskiwania, analizowania i interpretowania danych genomicznych i biomedycznych, tworzenia biomedycznych baz danych, przygotowywania projektów badawczych i raportów dotyczących zdrowia człowieka z uwzględnieniem czynników środowiskowych zagrażających zdrowiu.
Cykl kształcenia na studiach drugiego stopnia obejmuje 4 semestry i kończy sie uzyskaniem tytułu zawodowego magistra. Na pierwszym i drugim roku studiów studenci realizują obok przedmiotów obowiązkowych także pzredmioty wybrane zgodne ze swoimi zainteresowaniami.
Zagadnieniom nowoczesnych metod pozyskiwania, analizowania i interpretowania danych genomicznych i biomedycznych dedykowane są specjalistyczne zajęcia: Genomika i transkryptomika w badaniach człowieka, Proteomika i metabolomika w badaniach naukowych i diagnostyce, Wysokoprzepustowe technologie sekwencjonowania i ich wykorzystanie w badaniach biomedycznych, Zaawansowane technologie badawcze, Analiza statystyczna danych biomedycznych, Konstruowanie biomedycznych baz danych, Środowisko LINUX i języki skryptowe, Uczenie maszynowe i big data.
Problematyce profilaktyki, ochrony i wspomagania zdrowia człowieka dedykowane są kursy: Etiologia i diagnostyka chorób cywilizacyjnych człowieka, Etiologia i diagnostyka chorób rzadkich człowieka, Etiologia i diagnostyka chorób zakaźnych człowieka, Ocena auksologiczna z wykorzystaniem nowoczesnych metod diagnostycznych, Badania przedkliniczne i kliniczne, Mechanizmy działania leków, Modele badań medycznych, Terapia genowa i komórkowa, Medycyna ewolucyjna, Ewolucja populacji ludzkich, Prawne i etyczne aspekty badań człowieka.. Ważnym uzupełnieniem wykształcenia absolwentów kierunku są zajęcia wyposażające absolwentów w umiejętności, które mają umożliwić wsparcie dla środowiska medycznego w zdalnym dostępie do informacji o stanie zdrowia pacjentów, tj. Telemedycyna i Zastosowanie technologii w opiece nad osobami starszymi.
Zagadnieniom zdrowia środowiskowego poświęcone są przede wszystkim zajęcia: Wybrane aspekty zdrowia środowiskowego oraz Mikrobiologia środowiska i metagenomika, których realizacja umożliwi studentom poszerzenie wiedzy, m.in. na temat zagrożeń obecnych w naturalnym środowisku, skutków ich oddziaływania na organizm człowieka oraz metod ich diagnozowania i profilaktyki.
W programie studiów w grupie przedmiotów obowiązkowych przewidziane są zajęcia z obszaru nauk humanistyczno-społecznych: Psychospołeczne aspekty chorób oraz Prawne i etyczne aspekty badań człowieka. Nabycie umiejętności w zakresie rozwijania przedsiębiorczości i innowacyjności w pracy zawodowej umożliwiają zajęcia: Kreowanie innowacji i przedsiębiorczość oraz Własna firma czy praca w korporacji.
Zagadnieniom nowoczesnych metod pozyskiwania, analizowania i interpretowania danych genomicznych i biomedycznych dedykowane są specjalistyczne zajęcia: Genomika i transkryptomika w badaniach człowieka, Proteomika i metabolomika w badaniach naukowych i diagnostyce, Wysokoprzepustowe technologie sekwencjonowania i ich wykorzystanie w badaniach biomedycznych, Zaawansowane technologie badawcze, Analiza statystyczna danych biomedycznych, Konstruowanie biomedycznych baz danych, Środowisko LINUX i języki skryptowe, Uczenie maszynowe i big data.
Problematyce profilaktyki, ochrony i wspomagania zdrowia człowieka dedykowane są kursy: Etiologia i diagnostyka chorób cywilizacyjnych człowieka, Etiologia i diagnostyka chorób rzadkich człowieka, Etiologia i diagnostyka chorób zakaźnych człowieka, Ocena auksologiczna z wykorzystaniem nowoczesnych metod diagnostycznych, Badania przedkliniczne i kliniczne, Mechanizmy działania leków, Modele badań medycznych, Terapia genowa i komórkowa, Medycyna ewolucyjna, Ewolucja populacji ludzkich, Prawne i etyczne aspekty badań człowieka.. Ważnym uzupełnieniem wykształcenia absolwentów kierunku są zajęcia wyposażające absolwentów w umiejętności, które mają umożliwić wsparcie dla środowiska medycznego w zdalnym dostępie do informacji o stanie zdrowia pacjentów, tj. Telemedycyna i Zastosowanie technologii w opiece nad osobami starszymi.
Zagadnieniom zdrowia środowiskowego poświęcone są przede wszystkim zajęcia: Wybrane aspekty zdrowia środowiskowego oraz Mikrobiologia środowiska i metagenomika, których realizacja umożliwi studentom poszerzenie wiedzy, m.in. na temat zagrożeń obecnych w naturalnym środowisku, skutków ich oddziaływania na organizm człowieka oraz metod ich diagnozowania i profilaktyki.
W programie studiów w grupie przedmiotów obowiązkowych przewidziane są zajęcia z obszaru nauk humanistyczno-społecznych: Psychospołeczne aspekty chorób oraz Prawne i etyczne aspekty badań człowieka. Nabycie umiejętności w zakresie rozwijania przedsiębiorczości i innowacyjności w pracy zawodowej umożliwiają zajęcia: Kreowanie innowacji i przedsiębiorczość oraz Własna firma czy praca w korporacji.
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy |
|
Ćwiczenia: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 10 Ćwiczenia: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowy |
|
Ćwiczenia: 60 |
Zaliczenie z oceną
|
6 | Obowiązkowy |
|
Suma godzin kontaktowych: 90 |
Zaliczenie z oceną
|
9 | Obowiązkowa grupa |
Studenci wybierają kilka spośród przedmiotów do wyboru tak, aby suma pkt ECTS wynosiła 9 | ||||
|
Wykład: 10 Konwersatorium: 6 Ćwiczenia: 14 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 10 Ćwiczenia: 20 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 10 Ćwiczenia: 20 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 10 Ćwiczenia: 5 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
Suma | 310 | 30 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 10 Ćwiczenia: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną Zaliczenie z oceną |
5 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 10 Ćwiczenia: 30 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy |
|
Seminarium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowy |
|
Ćwiczenia: 60 |
Zaliczenie z oceną
|
6 | Obowiązkowy |
|
Suma godzin kontaktowych: 90 |
Zaliczenie z oceną
|
9 | Obowiązkowa grupa |
Studenci wybierają kilka spośród przedmiotów do wyboru tak, aby suma pkt ECTS wynosiła 9 | ||||
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 10 Ćwiczenia: 20 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
Suma | 320 | 30 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 15 Ćwiczenia: 15 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy |
|
Seminarium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowy |
|
Ćwiczenia: 90 |
Zaliczenie z oceną
|
9 | Obowiązkowy |
|
Suma godzin kontaktowych: 90 |
Zaliczenie z oceną
|
9 | Obowiązkowa grupa |
Studenci wybierają kilka spośród przedmiotów do wyboru tak, aby suma pkt ECTS wynosiła 9 | ||||
|
Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 10 Ćwiczenia: 20 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 20 Ćwiczenia: 10 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 10 Konwersatorium: 10 Ćwiczenia: 10 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
|
Wykład: 20 Konwersatorium: 4 Ćwiczenia: 6 |
Zaliczenie z oceną
Zaliczenie z oceną Zaliczenie z oceną |
3 | Fakultatywny |
Suma | 315 | 30 |