Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Lecture: 30 Conversatory classes: 30 |
Exam
Graded credit |
7 | Obligatory |
|
Lecture: 15 Conversatory classes: 15 |
Exam
Graded credit |
4 | Obligatory |
Health and safety training
|
Health and Safety training: 4, including sub-activities:
|
Credit
|
- | Obligatory |
|
Language course: 30 |
Graded credit
|
2 | Obligatory group |
|
Seminar: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
6 | Obligatory group |
|
Lecture: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory group |
Sum | 184 | 22 |
Major Socjologia
Współczesne kształcenie socjologów w Poznaniu sięga do tradycji i jednocześnie wykazuje elastyczność, odpowiadając na oczekiwania wobec socjologii i socjologów. Warto przypomnieć, że tradycja w tym przypadku to lata 20. XX wieku i podwaliny socjologii akademickiej położone przez Floriana Znanieckiego na nowopowstałym Uniwersytecie Poznańskim.
Kształcenie socjologów charakteryzuje dążenie do integrowania teorii i praktyki, treści i technik kanonicznych dla socjologii z perspektywami autorskimi. Kluczowy motyw kształcenia obejmuje koncepcję wrażliwości publicznej, łączącej zorientowanie na aktualność zmian społecznych oraz społecznie odpowiedzialny stosunek do tego procesu, zawierający mocny aspekt etyczny, profilujący tak dydaktykę, jak i praktyki badawcze.
Studia magisterskie zbudowane są wokół idei wykorzystania socjologicznych narzędzi refleksji – tak teoretycznych, jak i badawczych – w zróżnicowanych sferach życia i w oparciu o zróżnicowane wcześniejsze doświadczenie osób studiujących, zgodnie z ideą umożliwiania studiów II stopnia także absolwentom nie-socjologicznych kierunków studiów I stopnia.
Studia II stopnia prowadzą do pogłębionej refleksji, znajomości technik badawczych i analitycznych oraz ich wykorzystania, ale w zróżnicowany sposób opierają się na wcześniejszych doświadczeniach, wiedzy i umiejętnościach osób studiujących. W przypadku osób z dyplomem socjologa kształcenie na studiach II stopnia prowadzi do pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w odniesieniu do socjologii jako dyscypliny, ale także do wybranego obszaru życia społecznego tj. funkcjonowania w organizacjach. Z kolei w przypadku osób, których wcześniejsze wykształcenie nie jest socjologiczne, główny motyw kształcenia prowadzi do usocjologicznienia, tzn. wyposażenia absolwentów_tek w narzędzia teoretyczne i badawcze umożliwiające socjologiczne rozumienie i badanie rzeczywistości społecznej. Tak rozumiane studia odwołują się do nie-socjologicznych podstaw wiedzy i umiejętności nasycając je lub przekształcając w ujęcia socjologiczne.
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Lecture: 30 Conversatory classes: 30 |
Exam
Graded credit |
4 | Obligatory from specialty |
|
Lecture: 10 |
Graded credit
|
2 | Obligatory from specialty |
|
Lecture: 15 Conversatory classes: 30 |
Exam
Graded credit |
3 | Obligatory from specialty |
Sum | 115 | 9 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Lecture: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory from specialty |
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
4 | Obligatory from specialty |
Sum | 60 | 9 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Lecture: 30, including sub-activities:
|
Exam
Graded credit |
5 | Obligatory |
|
Laboratories: 20 |
Graded credit
|
4 | Obligatory |
|
Seminar: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
7 | Obligatory group |
Student kontynuuje seminarium wybrane w semestrze 1 | ||||
|
Seminar: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
7 | Elective |
|
Language course: 30 |
Exam
|
2 | Obligatory group |
Student wybiera jeden przedmiot | ||||
|
Language course: 30 |
Exam
|
2 | Elective language course |
|
Language course: 30 |
Exam
|
2 | Elective language course |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
4 | Obligatory group |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
4 | Elective |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
4 | Elective |
Sum | 145 | 22 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Lecture: 30 Conversatory classes: 30 |
Exam
Graded credit |
5 | Obligatory from specialty |
|
Lecture: 15 Conversatory classes: 30 |
Exam
Graded credit |
5 | Obligatory from specialty |
Sum | 105 | 10 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
4 | Obligatory from specialty |
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
|
Laboratories: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
Sum | 90 | 10 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Lecture: 15 Conversatory classes: 15 |
Exam
Graded credit |
3 | Obligatory |
|
Seminar: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
7 | Obligatory group |
Student kontynuuje seminarium z semestru 1 i 2 | ||||
|
Seminar: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
7 | Elective |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
4 | Obligatory group |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
4 | Elective |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
4 | Elective |
|
Lecture: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory group |
Student wybiera jeden przedmiot z oferty Wydziału | ||||
Faculty 2
|
Lecture: 30 |
Graded credit
|
3 | Elective |
Sum | 110 | 17 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Laboratories: 20 |
Graded credit
|
7 | Obligatory from specialty |
|
Laboratories: 20 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
|
Laboratories: 20 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
Sum | 60 | 13 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
|
Conversatory classes: 20 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
4 | Obligatory from specialty |
|
Laboratories: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory from specialty |
Sum | 110 | 13 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Conversatory classes: 15 |
Graded credit
|
2 | Obligatory |
|
Conversatory classes: 15 |
Graded credit
|
3 | Obligatory |
|
Seminar: 45, including sub-activities:
|
Graded credit
|
11 | Obligatory group |
Student kontynuuje seminarium z semestru 1,2 i 3 | ||||
|
Seminar: 45, including sub-activities:
|
Graded credit
|
11 | Elective |
|
Conversatory classes: 15 |
Graded credit
|
3 | Obligatory group |
Student wybiera jeden przedmiot | ||||
|
Conversatory classes: 15 |
Graded credit
|
3 | Elective |
|
Conversatory classes: 15 |
Graded credit
|
3 | Elective |
|
Conversatory classes: 15 |
Graded credit
|
3 | Elective |
Sum | 90 | 19 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Laboratories: 20 |
Graded credit
|
8 | Obligatory from specialty |
Sum | 20 | 8 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
4 | Obligatory from specialty |
|
Conversatory classes: 30 |
Graded credit
|
4 | Obligatory from specialty |
Sum | 60 | 8 |