Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 30 Konwersatorium: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
7 | Obowiązkowy |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 15 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy |
Szkolenie BHP
|
Szkolenie bhp: 4, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie
|
- | Obowiązkowy |
|
Lektorat: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowa grupa |
|
Seminarium: 30, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
6 | Obowiązkowa grupa |
|
Wykład: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowa grupa |
Suma | 184 | 22 |
Kierunek Socjologia
Współczesne kształcenie socjologów w Poznaniu sięga do tradycji i jednocześnie wykazuje elastyczność, odpowiadając na oczekiwania wobec socjologii i socjologów. Warto przypomnieć, że tradycja w tym przypadku to lata 20. XX wieku i podwaliny socjologii akademickiej położone przez Floriana Znanieckiego na nowopowstałym Uniwersytecie Poznańskim.
Kształcenie socjologów charakteryzuje dążenie do integrowania teorii i praktyki, treści i technik kanonicznych dla socjologii z perspektywami autorskimi. Kluczowy motyw kształcenia obejmuje koncepcję wrażliwości publicznej, łączącej zorientowanie na aktualność zmian społecznych oraz społecznie odpowiedzialny stosunek do tego procesu, zawierający mocny aspekt etyczny, profilujący tak dydaktykę, jak i praktyki badawcze.
Studia magisterskie zbudowane są wokół idei wykorzystania socjologicznych narzędzi refleksji – tak teoretycznych, jak i badawczych – w zróżnicowanych sferach życia i w oparciu o zróżnicowane wcześniejsze doświadczenie osób studiujących, zgodnie z ideą umożliwiania studiów II stopnia także absolwentom nie-socjologicznych kierunków studiów I stopnia.
Studia II stopnia prowadzą do pogłębionej refleksji, znajomości technik badawczych i analitycznych oraz ich wykorzystania, ale w zróżnicowany sposób opierają się na wcześniejszych doświadczeniach, wiedzy i umiejętnościach osób studiujących. W przypadku osób z dyplomem socjologa kształcenie na studiach II stopnia prowadzi do pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w odniesieniu do socjologii jako dyscypliny, ale także do wybranego obszaru życia społecznego tj. funkcjonowania w organizacjach. Z kolei w przypadku osób, których wcześniejsze wykształcenie nie jest socjologiczne, główny motyw kształcenia prowadzi do usocjologicznienia, tzn. wyposażenia absolwentów_tek w narzędzia teoretyczne i badawcze umożliwiające socjologiczne rozumienie i badanie rzeczywistości społecznej. Tak rozumiane studia odwołują się do nie-socjologicznych podstaw wiedzy i umiejętności nasycając je lub przekształcając w ujęcia socjologiczne.
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 30 Konwersatorium: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
4 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Wykład: 10 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 115 | 9 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
5 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 60 | 9 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 30, w tym zajęcia zdalne:
|
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
5 | Obowiązkowy |
|
Laboratorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowy |
|
Seminarium: 30, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
7 | Obowiązkowa grupa |
Student kontynuuje seminarium wybrane w semestrze 1 | ||||
|
Seminarium: 30, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
7 | Fakultatywny |
|
Lektorat: 30 |
Egzamin
|
2 | Obowiązkowa grupa |
Student wybiera jeden przedmiot | ||||
|
Lektorat: 30 |
Egzamin
|
2 | Fakultatywny lektorat |
|
Lektorat: 30 |
Egzamin
|
2 | Fakultatywny lektorat |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowa grupa |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Fakultatywny |
Suma | 145 | 22 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 30 Konwersatorium: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
5 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 30 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
5 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 105 | 10 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Laboratorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 90 | 10 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Wykład: 15 Konwersatorium: 15 |
Egzamin
Zaliczenie z oceną |
3 | Obowiązkowy |
|
Seminarium: 30, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
7 | Obowiązkowa grupa |
Student kontynuuje seminarium z semestru 1 i 2 | ||||
|
Seminarium: 30, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
7 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowa grupa |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Fakultatywny |
|
Wykład: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowa grupa |
Student wybiera jeden przedmiot z oferty Wydziału | ||||
Fakultet 2
|
Wykład: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
Suma | 110 | 17 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Laboratorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
7 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Laboratorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Laboratorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 60 | 13 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Konwersatorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Laboratorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 110 | 13 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
|
2 | Obowiązkowy |
|
Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowy |
|
Seminarium: 45, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
11 | Obowiązkowa grupa |
Student kontynuuje seminarium z semestru 1,2 i 3 | ||||
|
Seminarium: 45, w tym zajęcia zdalne:
|
Zaliczenie z oceną
|
11 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Obowiązkowa grupa |
Student wybiera jeden przedmiot | ||||
|
Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
|
Konwersatorium: 15 |
Zaliczenie z oceną
|
3 | Fakultatywny |
Suma | 90 | 19 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Laboratorium: 20 |
Zaliczenie z oceną
|
8 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 20 | 8 |
Zajęcia | Forma zajęć / liczba godzin | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowy specjalnościowy |
|
Konwersatorium: 30 |
Zaliczenie z oceną
|
4 | Obowiązkowy specjalnościowy |
Suma | 60 | 8 |