Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
2 | Obligatory group |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory group |
|
Lecture: 30, including sub-activities:
|
Exam
|
5 | Obligatory |
|
Lecture: 30, including sub-activities:
|
Exam
|
5 | Obligatory |
|
Classes: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Classes: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Sum of contact hours: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory group |
Sum | 210 | 32 |
Major Central Europe in the International Perspective
Proponowany kierunek studiów ukazuje tradycyjny już sposób projektowania dydaktyki na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej. Zrazu – realizowane w ścisłym związku z podziałem na poszczególne jednostki (instytuty wchodzące w skład Wydziału) – kierunki studiów pozostawały w twórczej relacji wobec badań prowadzonych w zespołach odpowiednio: filologów klasycznych, słowiańskich, polskich czy filmoznawców. Jednocześnie wszystkie te dydaktyczne propozycje odnosiły się zawsze do literaturoznawstwa i językoznawstwa jako podstaw ujętych w ramy dyscyplin naukowych. Wielość kontekstów jednak, silna tradycja wspólnych badań, konferencji, publikacji, a także pracy zespołów wydziałowych, od lat przyczyniały się do prowadzenia dydaktyki integrującej, wielowątkowej, a więc i zagospodarowującej znacznie szersze obszary wiedzy i umiejętności, niżby to wynikało z wewnętrznego podziału.
Z powyższego wyłania się niekwestionowana interdyscyplinarność jako dydaktyczna cecha swoista studiów prowadzonych na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej. To między innymi na podstawie takich doświadczeń i przekonań Uniwersytet im. Adama Mickiewicza oferuje kandydatom kierunki studiów ukazujące powiązania dyscyplin, badawczą symbiozę środowisk, które wypracowują dzięki dialogowi (ostatnio szczególnie międzynarodowemu) nowe sposoby ujmowania aktualnych zagadnień naukowych.
Celem przyświecającym społeczności Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej jest z jednej strony wzmacnianie fundamentów dydaktycznych wynikających ze środowiskowych tradycji (a więc prowadzenie aktualizowanych, ale silnie zakorzenionych w tradycji poznańskiego ośrodka naukowo-dydaktycznego studiów filologicznych), z drugiej jednak – ukazywanie nowych osiągnięć badawczych jako kanwy studiów odpowiadających na bieżące potrzeby społeczne i gospodarcze. Z takiego działania rodzą się zarówno nowoczesne studia literaturoznawczo-językoznawcze, jak również studia regionalne, filmoznawcze, groznawcze, a także liczne ścieżki specjalistyczne w zakresie wiedzy i umiejętności pozostających w ścisłym związku z badaniami naukowymi (np. edytorstwo, przekładoznawstwo, dziennikarstwo, bibliotekoznawstwo, glottodydaktyka). Oczywistą częścią aktywności dydaktycznej Wydziału jest więc także wzbogacanie oferty kierunków i przedmiotów prowadzonych w innych niż polski językach – przede wszystkim w języku angielskim.
Proponowany kierunek studiów magisterskich Central Europe in the International Perspective doskonale wpisuje się w strategię UAM opracowaną na lata 2020–2030 – przede wszystkim za sprawą wyróżnionych powyżej aspektów.
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
2 | Obligatory group |
Dla studentów polskojęzycznych rekomendowany wybór języka francuskiego. Dla studentów zagranicznych rekomendowany wybór języka polskiego. | ||||
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
2 | Elective |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
2 | Elective |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory group |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Elective |
|
Lecture: 30 Classes: 30 |
Exam
Graded credit |
8 | Obligatory |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Workshops: 30 |
Graded credit
|
3 | Obligatory |
|
Sum of contact hours: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory group |
Student/ka wybiera przedmioty dostępne w ramach anglojęzycznej oferty wydziałowej AMU-PIE Platform | ||||
Optional Courses
|
Sum of contact hours: 30 |
Graded credit
|
5 | Elective |
Sum | 210 | 28 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory group |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Elective |
|
Classes: 30, including sub-activities:
|
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Lecture: 30 |
Exam
|
5 | Obligatory |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Lecture: 30 |
Exam
|
5 | Obligatory |
|
Sum of contact hours: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory group |
Student/ka wybiera przedmioty dostępne w ramach anglojęzycznej oferty wydziałowej AMU-PIE Platform | ||||
Optional Courses
|
Sum of contact hours: 30 |
Graded credit
|
5 | Elective |
Sum | 180 | 30 |
Subject | Activity / Hours | Form of verification | ECTS points | Course type |
---|---|---|---|---|
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
10 | Obligatory group |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
10 | Elective |
|
Lecture: 30 |
Exam
|
5 | Obligatory |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Workshops: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory |
|
Classes: 30 |
Graded credit
|
5 | Obligatory |
Sum | 150 | 30 |